No One's Perfect

Hirotada Ototake 乙武 洋匡 Gerry Harcourt


No One's Perfect

No One's Perfect

  • Title: No One's Perfect
  • Author: Hirotada Ototake 乙武 洋匡 Gerry Harcourt
  • ISBN: 9784770025005
  • Page: 368
  • Format: Hardcover



Hirotada Ototake known by his friends as Oto has proven again and again that hard work, humor, versatility, and an upbeat approach to life are as valuable as limbs No One s Perfect is his true account of how he met and beat one challenge after another.In a style purposefully meant to reach all ages, Oto writes about his unique childhood growing up in Japan, a countrHirotada Ototake known by his friends as Oto has proven again and again that hard work, humor, versatility, and an upbeat approach to life are as valuable as limbs No One s Perfect is his true account of how he met and beat one challenge after another.In a style purposefully meant to reach all ages, Oto writes about his unique childhood growing up in Japan, a country that traditionally has shielded the disabled from the public eye From his earliest days, he brought such a winning optimism into the crowds around him curious kindergartners, skeptical members of the school board, gaping passersby that people soon lost sight of what was missing.Now, as a young adult, Oto has taken on the work of establishing a barrier free environment for others, in the government, in the media, in the eyes of all he meets His book has sold over four million copies in Japan, where he has utterly changed the way people view the disabled.Unsentimental and understated you know the day to day routine couldn t have been as easy as he makes it sound Oto s message nonetheless hits the heart Strong parents and unconventional teachers bucked the rigid status quo to give Oto a chance at a normal life, and he took it from there Running races, joining the basketball team, learning to swim, even getting into fights, he helped make his classmates realize that he was one of the gang They then found themselves joining forces with him to break down the barriers he faced.No One s Perfect is the triumphant story of one young man s incredible courage and delight in what life can offer It s also a campaign to illustrate how acceptance of other people s imperfections can make our own livesless imperfect.


Recent Comments "No One's Perfect"

This book drove me nuts. I feel like a horrible person saying that. Like I'm picking on the poor boy born without arms or legs. But it's true. Maybe I'm just too picky, but his writing style really annoyed me. He frequently used an exclamation point and question mark togetheryou know, to show surprise: "What?!". And seemed to be trying really hard to use American phrases, but didn't use them in the right context. The story itself is inspirational, but I found the writing very juvenile.

SEMANGAT SEORANG TETRA MELIAOleh: Mariyatul KibtiyahJUDUL BUKU : NO ONE’S PERFECTPENULIS : HIROTADA OTOTAKEPENERBIT : PT. ELEX MEDIA KOMPUTINDOTEBAL : X + 230 HALAMANHari itu tanggal 6 April 1976, sinar lembut matahari menyinari pepohonan Cherry yang bunganya sedang mekar-mekarnya. Hari itu takkan pernah terulang dalam hidupnya tapi akan terus diperingatinya setiap tahun. Hari itu adalah hari yang paling indah dalam kehidupannya sebagai seorang anak.Namun, bayi itu lahir dengan anggota tubuh y [...]

I Was Hoping for a much better Literary Piece of WorkI was curious as to what was going on in the mind of this person. Unfortunately, you don't get into the underlying PERSONAL feelings, emotions and thoughts of the main character/author. The title really caught my eye (No One's Perfect) and I thought it would explore more facets of human imperfection. While you initially feel sorry for Oto just from seeing the photo on the cover of the book the end, you come to visualize him as a real and regul [...]

ketidaksempurnaan bukan berarti sampah, justru melalui ketidaksempurnaannya itu menjadikan Hirotada Ototake manusia yang hebat dan menginspirasi banyak orang

ดีมากๆ เป็นหนังสือที่ไม่ควรพลาดอย่างยิ่งเลย

Inspiring but very broad.

ฉบับแปลไทย อ่านง่าย เบาสมอง ได้สาระครบถ้วน หลังอ่านจบมีมุมมองที่เปลี่ยนไปต่อการมองผู้พิการ | เป็นหนังสืออัตชีวประวัติที่เต็มไปด้วยการมองโลกในแง่บวกของผู้เขียน

40 aastat tagasi sündis Jaapanis käte ja jalgadeta poisslaps, kelle nimeks sai Hirotada Ototake. Puudele vastamata sai temast edukas spordiajakirjanik ning õpetaja ja see raamat on ta autobiograafia, keskendudes põhiliselt lapsepõlvele ning (üli)kooliaastatele.Minu tee selle raamatuni on veidi ebatavaline. Olin ühel päeval Päästearmee poes ja leidsin hunniku koreakeelseid raamatuid, mida ma lihtsalt ei suutnud sinna jätta, vaid ostsin korealannast sõbranna jaoks ära. Nende raamatute [...]

** Books 129 - 2015 **Buku ini untuk memenuhiNew Author Reading Challenge 20154,2 dari 5 bintang! Subhanallah,, Pagi ini baca buku ini malah berhasil bikin hati bergetar haru. Orang yang gak punya tangan dan kaki yang selalu bersemangat dalam menjalani hidupnya Melakukan gymnastic? lompat tali? lari marathon? mendaki gunung? berenang? mendribble basket? semuanya bisa dilakukan dirinya tanpa ada perasaan menyerah sedikitpun. Apalagi beliau ternyata bersekolah di sekolah umum yang saya rasa bukanl [...]

7/1 50 minOtotakeDisable peopleEnterElementary schoolFocus onPositiveAcceptQuestionMr. Ototake wrote bad things about restaurant on Twitter. What do you think?I think he is bad. He is famous and he has big influence. He should reflect.I thought he is positive. People around him are very kind. I thought positive is important.7/8 74 minOtotakeBecameReporterTVSoccer gameInamotoUniformMr, Ototake became reporter. He graduated Waseda university. He made an effort.He made an effort than other people. [...]

Beautiful true story about a Japanese man born without arms and legs. Here's my favorite quote that I still remember five years later with a help of my journal: "In today's competitive society where one is always expected to excel, we're losing sight of what's obvious--when you see someone having trouble, you lend a hand. We've been hearing for a long time now about the break-down of communities whose members used to help one another. It could be that the people who come to the rescue, the peopl [...]

Young Japanese man who was born without arms or legs and is a leader in his country for a barrier free environment. It was okay, but i think it may have lost something in the translation. The writing was simply not engaging.I liked his final statement;"Even with a disability, I'm enjoying every single day. Some people are born able-bodied but go through life in dark despair. And some people, in spite of having no arms and legs, go through life without a care in the world. Disability has got noth [...]

After you read this book you will Thank your God for your condition, being a complete or an uncomplete one.That happiness was from your deep inside of heart and only you who can really be always nice to your self.And love always make us growing stronger than anything else!You can't live withnout it.And you will try to love your self more and more after you read this book. You will understand better about poeple around you and you your self.-ria-

buku ini menggambarkan kisah seorang yang berjuang keras, dan slalu semangat, tersenyum, dihari-harinya,bagai macam perlakuan yang dia dapatkan, membuat dia semakin kuat, bahkan semakin kuat dari orang lain yang seharusnya lebih bisa menjalani hidup ini,.aku belum selesai membaca buku ini, tapi sejauh ini, kisah ini memberi kita motivasi bahwa kita harus bisa menjalani tantangan yang ada didepan,. berusaha dan berdoa,. :)

ga punya kaki. punya tangantapi tep semangat????hebatttt bener dahtapi gw juga salut sama keluarga n temen2nyaka memperlakukan Hirotada Ototake ni seperti layaknya anak biasa lainnya. paling inget banged waktu dia naek gunugtemen2nya bantuin dia dengan mengangkat kursi rodanyaduh.u tuh yg namanya temen sejatiterharu dahheheheheoiya sama waktu dia ikut lomba lariwah klo dibuat pilmannya pasti bagussss bangedSEMANGAT.

Buku ini jadi bikin lebih SEMANGAT!Baca buku ini waktu awal-awal di Jakarta, waktu itu sempat malu pada diri sendiri karena merasa lagi down banget.Tapi buku ini bikin semangatku bangkit lagi. Dan sekarang aku jadi lebih bersyukur karena ternyata semua mimpiku terlaksana meski berjalan lebih lambat dari perkiraanku.

paling suka banget baca buku yang ceritanya kisah nyata seperti inikarena bisa mengingatkan kita betapa besarnya karunia Tuhanbuku ini juga memberikan kita semangat dalam menghadapi situasi yang mungkin sangat menyakitkan.mbuat kita tidak menyerah dalam menjalanin kehidupan ini meskipun dengan keterbatasan2 kita

buku ini banyak kasih tau gue bahwa semua orang yang kurang fisiknya belum tentu tidak mampu melakukan yang terbaikdan tidak ada satu pun mau dilahirkan cacat.tapi orang cacat juga manusia loh hihihiihhihi

I think this book is simply amazing. The author, despite his handicap, lives a normal life like all others. His way of conquering obstacles to be like everything is riveting and astonishing. I loved reading this book.

This is one of good inspiration book. The man living with no arms and legs and have to use wheelchair. But he still alive, He don't sad that he was born like this. He's a powerful man and successful even having no arms and legs.

semangat yang tinggi u menghargai orang lain; gak da yang sempurna; kekurangan tidak menjadikan kita lemah; justru kekurangan bisa buat kita sempurna; sempurna hanya jika kita bisa menghargai perbedaan sebagai satu karunia yang indah dari-Nya:);

Interesting content concerning the life of a disabled person in Japan. Written at about a grade 5 level though. Could inspire some young people to think differently about people who are differently abled.

Aku mungkin kelewat ngarepin buku ini bakal bikin yang baca tambah semangat atau termotivasi ∪・ェ・∪ dan begitu dibaca, ternyata datar-datar aja~Yang berkesan cuma pas dia ketemu sama yakuza (^皿^) reaksi si ibunya pas diceritain itu jadi punchline yang oke~

You can learn how imperfect, handicap, lack of something, or anything couldn't stop you to reach your dreams. Nice reading to re-motivate yourself.

A good insight into the life of a disabled person

#GreatPeople #AmazingStory "bahwa ketidaksempurnaan bukan batasan untuk melakuakan sesuatu secara sempurna" :)

Full of inspiration, funny and real

nice read!walopun g sengaja beli, wellg rugi!!

good,better,bestnever settle for lessnever give upalways do our best

inspirational


  • ↠ No One's Perfect || ↠ PDF Download by º Hirotada Ototake 乙武 洋匡 Gerry Harcourt
    368 Hirotada Ototake 乙武 洋匡 Gerry Harcourt
  • thumbnail Title: ↠ No One's Perfect || ↠ PDF Download by º Hirotada Ototake 乙武 洋匡 Gerry Harcourt
    Posted by:Hirotada Ototake 乙武 洋匡 Gerry Harcourt
    Published :2018-09-09T00:56:59+00:00